V. AutoSlalom 2013 – letisko Trenčín

Takmer 90 jazdcov potvrdilo, že AutoSlalom je stále v kurze

V.AutoSlalom-2013-letisko-Trencin-399Pre isté zmeny v rámci letiska bolo nutné v Trenčíne na druhých pretekoch sezóny na tomto mieste zmeniť trať. Nešlo o žiadnu radikálnu zmenu, 90% trate ostalo pôvodnej. Nové pozície dostali prvé tri bránky pár metrov za štartom. Zmena trať a výsledné časy na nej o pár sekúnd zrýchlila. To tiež znamená, že viac nebolo možné porovnávať časy s predošlými výkonmi z minulých sezón. Koncom augusta, na začiatku najdlhšieho letného víkendu, sa na štart v dvoch fázach postavilo takmer 90 jazdcov. Viac než slušný záujem o hobby motoršport v tejto zložitej dobe.

Preteky na dve fázy

V dvoch fázach preto, lebo už začiatkom sezóny 2013 organizátori vyslyšali hlasy viacerých jazdcov, ktorí nechceli na pretekoch „zabiť“ kompletne celý deň. Tento rok je štartovné pole rozdelené na dve časti, zhruba na polovice. Na striedačku raz začínajú preteky malé kubatúry do 1600 ccm, inokedy veľké autá s motormi nad týmto limitom. Pochopiteľne tí jazdci, ktorí majú atmosféru pretekov radi, majú tu známych, kamarátov i rivalov môžu na pretekoch ostať celý deň. Toto ústretové riešenie naopak prináša zaneprázdneným možnosť využiť druhú polovicu dňa inak.

AutoSlalom má na počko šťastie

Organizátori seriálu AutoSlalom poverčiví nie sú, no aj im už začína byť čudné, ako je možné, že nech je termín pretekov prakticky kedykoľvek a kdekoľvek, extrémy v podobe víchrice či silného dažďa. Nedá sa povedať, že na letisku v Trenčíne bolo ideálne, no na to ako mohlo byť sa inak ako o šťastí hovoriť nedá. Prítomní užili svieže ráno, slnečný deň, trochu vetra a najmä dve búrky, ktoré ako zázrakom obišli letisko z oboch strán. To bolo doslova neskutočné. Pred poslednou ostrou jazdou si podmienky síce vynútili krátku neplánovanú prestávku a následne sa preteky končili na mokrej trati. Nejednému víťazovi danej kategórie voda na trati vlastne pomohla. Podrobnejšie nižšie v správach o jednotlivých kategóriách.

Video trate z pohľadu vodiča

Keďže väčšina čitateľov asi nemá predstavu ako taká rýchla a dlhá slalomárska trať vyzerá, ponúkame vám jeden videozáznam z pohľadu vodiča. Záznam pochádza z malej digitálnej kamery značky Prestigio primárne určenej pre monitorovanie bežnej, nie športovej jazdy. Pre ilustráciu situácie však určite postačí:

Pozmenená trať je „rýchlejšia“ cca o 3 sekundy

Spomínaná vynútená zmena v prvej časti trať nie len trošku zjednodušila, ale aj zrýchlila. Slovenskí slalomári po rokoch praxe so stále rýchlejšími a otvorenejšími traťami takú zmenu len privítali. Po prvých pretekoch sa to ešte nedá povedať celkom presne, keďže veľký vplyv na špičkové časy majú poveternostné podmienky, teplota vzduchu, povrchu a snáď aj vlhkosť. Dá sa odhadovať, že nová trať je rýchlejšia čokoľvek do troch sekúnd od pôvodnej verzie z roku 2009. S povzbudením v podobne neenergetického ale zdraviu prospešného nápoja Alcohol Killer rozdávaného na registrácii sa začalo pretekať. Ako to v jednotlivých kategóriách dopadlo na stupňoch víťazov?

S1 do 1400 cm

V najmenšej kategórií nastúpilo do pretekov 14 jazdcov. Dvaja najrýchlejší boli po prvýkrát schopní robiť časy pod 1:20 min. Najrýchlejším bol Kristián Lovász na Peugeote 106 Rally. Superľahké a nadpriemerne výkonné autíčko po trati doslova lietalo. Najlepší výsledok sa Kristiánovi podaril hneď v prvej meranej jazde s časom 1:16,586. V kombinácii s časom tretej ostrej jazdy na úrovni 1:18.640 neohrozene vystúpil na prvú priečku s viac než 2 sekundovým náskokom. Ten získal nad svojim dablérom, tradičným jazdcom seriálu AutoSlalom Mirom Tichým, ktorý pre túto sezónu nemá dokončené svoje auto a tak bol veľmi rád, že sa mohol dobre povoziť. Šikovný slalomár Michal Krajčovič spolu so svojim dablérom Tomášom Ryšánekom museli akceptovať ohromný rozdiel v hmotnosti ich náradia Opel Corsa, a teda prakticky vopred prehraný boj. Aj keď práve na AutoSlalome nemusí byť vopred všetko jasné, pokiaľ jazdec nejde presne a získava trestné sekundy. Keďže prví dvaja chybovali len minimálne, Michal Krajčovič siahol na tretie miesto s odstupom 8,5 s na prvého. Veľmi pekný výsledok sa podarilo zajazdiť Romanovi Hejdišovi na Suzuki Ignis, ktorý získal 4. miesto s odstupom na tretieho len 1,2 s.

S2 do 1600 ccm

V triede „šesťnástok“ sa prišlo s časom a súpermi biť dokonca 20 jazdcov. Treba povedať, že tu bola konkurencia naozaj silná boj o pódiové priečky mimoriadne tuhý. V bitke o 3. miesto sa v jednej sekunde objavilo až 6 jazdcov. Takú vec seriál AutoSlalom asi ani nepamätá. Najúspešnejšie z neho vyšiel Miro Harušťák na Honde Civic VTI. Pred ním sa umiestnili dvaja jazdci na Citroenoch Saxo VTS. Druhé miesto si vyjazdil Peter Prno so stratou necelých 3 sekúnd na znova neohrozene prvého Michala Nováka. Na prvú pozíciu ho posunul najmä čas prvej ostrej jazdy 1:17,682. Potom sa už žiadna nezaobišla bez trestných sekúnd, no stále to stačilo na výhru triedy.

SS2 do 1600 ccm

V dopoludnom programe jazdili aj slalomársky špecialisti s motormi do 1600 ccm. Tých menších špecialistov bolo dovedna osem. Zaujímavé je, že okrem dvoch áut značku Suzuki a jednej Hondy sa jednalo len o upravené Citroeny Saxo VTS. Zdá sa, že krutá slalomárska smola z prvého polroka Mojmíra Čambala už zanechala pre krajšie zážitky. Mikimu sa podarilo vyhrať prvé miesto s rozdielom 1 s na druhého, mimoriadne náročného súpera Samuela Šormana. Ani tretí Lukáš Vician nie je ľahký súper, boli podujatia, keď dokázal poraziť všetkých on. Tu sa mu však nedarilo, v dvoch jazdách totiž chyboval, za čo si vyslúžil 22 a 2 trestné sekundy. A to v tesnej konkurencii znamená prepad. Čo sa mu však podarilo je nechcená jazda po dvoch kolesách. Dokázal, že na kaskadérsku jazdu na jednej strane nájazdová rampa nie je nevyhnutnosť. Stačí sa do jazdy dobre oprieť… :)

Juniori

Juniorská kategória je napriek benevolentnejším kritériám, než sú pre ňu bežne stanovené na AutoSlalome obsadzovaná veľmi striedmo. Nastúpiť do nej môže každý jazdec vo veku od 14 do 21 r s autom s motorom do 1600 ccm. V Trenčíne si zmerali schopnosti len traja chalani. Pozitívne však je, že všetci patria k novej krvi v AS. Víťazstvo tejto trofeje si domov odniesol Milan Macík na Suzuki Swift Gti. Ani jedna jazda sa mu síce nepodarila bez penalizácie, no v tretej ostrej napriek dvom zvaleným kužeľom, a teda pridaným 4 sekundám získal čas 1:25,638. Druhé miesto si vzal Boris Stacho na youngtimeri Škoda 105. Boris prvú jazdu nedokončil a tak pre bodovanie v pretekoch musel dojazdiť druhú a tretiu ostrú. Práve v tretej ostrej dal čistý čas 1:25,990, čo ho udržalo v kontakte s víťazom. Tretie miesto pripadlo Adamovi Konečnému na Peugeote 106 Rallye. Adam je úplný slalomársky nováčik, donedávna hlavne v pozícii diváka, ktorý na pretekoch sprevádzal svoju mamu. Je skvelé, že už nasadil prilbu a vyskúšal si to o čom doposiaľ len počúval…  :)

S3 do 2000 ccm

Popoludnú časť pretekov ovplyvnil krátky výdatný dážď po ktorom ostala trať mokrá. Organizátori urobili prestávku medzi druhou a treťou ostrou jazdou, všetci teda dostali rovnaké podmienky. V tejto kategórii nastúpilo 15 borcov. Prvenstvo si nakoniec veľmi prekvapivo odniesol Martin Baranec na Toyota MR2 GT, ktorému sa prvé dve jazdy s časmi 1:20 vcelku podarili. Druhý Ján Poláček s Hondou S2000 síce dokázal v prvej jazde o celú sekundu lepší čas 1:19,259 no v druhej už chybil a padol kužeľ a tretia na vode už z princípu nemohla byť lepšia než jazdy ostatných pred dažďom. Tretie miesto si však odnieslo domov rovnaké auto, na dabléra totiž na ňom štartoval Martin Poláček. Prekvapením podujatia bol Ján Stacho nie len tým, že skončil na 4. mieste, ale aj tým, že na preteky prišiel so Škodou Rapid a štartoval v tejto triede. Nad zadnú nápravu totiž položil boxer motor z Alfa Romeo 33 s objemom 1,7 l.

S4 nad 2000 ccm

Už sa stáva pravidlom, že najväčšia objemová kategória má najviac jazdcov. 23 jazdcov na štarte v S4 ide v stanovenom trende. Aj tu boli všetci svedkami milého prekvapenia. Zďaleka nie všetkým jazdcom dážď na pretekoch prekážal. Tomáš Krchnavý na Renaulte Mégane RS vďaka tomu totiž dokázal vyhrať. Jeho časy 1:22 totiž pasujú skôr na III. miesto a nižšie, no ustálené výsledky na trati, chyby konkurentov a dážď priniesli prekvapenie a zaslúžené víťazstvo. Zdatný slalomár Aleš Hreha ako dablér na Honde S2000 turbo od Braňa Gogu si totiž v prvej ostrej jazde ešte asi stále zvykal na auto a tak búral 3 kužele a minul 2 bránky. Druhá jazda s časom 1:19,951 mu vyšla veľmi pekne, no tretia na vode ho už na prvé miesto nemohla dostať. Prekvapením pretekov bolo aj tretie miesto Alexandra Rossiho, Viedenčana, ktorý začal seriál AutoSlalom jazdiť s kamennou pravidelnosťou tento rok s netradičným BMW 120d Cabrio. Alexander bol po pretekoch mimoriadne šťastný, ktorá mu dodala nový elán a chuť zápoliť. Čaká sa už len kedy sa tvrdšie pustí do úprav v zásade sériového rodinného kabria :) V tejto triede na preteky už po druhýkrát z recesie nastúpil Martin Hajdúch. Skončil síce posledný a odjazdil len polovicu, pre technické problémy, no spomíname ho preto, lebo má gule nastúpiť do pretekov na antislalomovom Porsche Cayenne Turbo.

SS3 nad 1600 ccm

Slalomoví špecialisti s motormi väčšími než 1600 ccm majú v mnohých prípadoch doslova ukrutnú techniku. Z niektorých áut na trati ide doslova rešpekt až strach. Viliam Zmeták na AutoSlalome dlho nebol. Tu prišiel, jazdil a zvíťazil. No nie len vo svojej triede, ale aj v celkovom poradí. Na upravenom Lotuse Exige dal najbližšiemu ďalšiemu jazdcovi Lacovi Pakšimu na Honde Civic Turbo v súčte časov 1,5 sekundy. Lacovi sa naopak podaril najrýchlejší čas pretekov s časom 1:15,322. Tým zároveň stanovil na novej trati letiska v Trenčíne nový rekord. Tiež patrí do kategórie SS3 a teda poradie na prvých dvoch miestach je v SS3 a celkovo rovnaké. Tretie miesto v SS3 vybojoval majiteľ Exige Martin Vajda. Nebyť dažďa, Martin bol v hre dokonca o prvé miesto, čo potvrdil časom druhej ostrej jazdy 1:16,655 

Dámy

Už roky sú neoddeliteľnou súčasťou najbezpečnejších a najdostupnejších automobilových pretekov dievčatá. Nie len ako doprovod manželov, či milencov, ale aj ako pretekárky. V Trenčíne ich jazdilo 7. Víťazstvo si odniesla ostrieľaná slalomárka Jana Cintulová na Suzuki Ignis. V tesnom závese jazdila Alena Vavrincová na Honde Civic Vti, ktorá v súčte časov zaostala necelú sekundu. Tretie miesto si vybojovala Renáta Mackovičová na Peugeote 306 Gti6, ktorá práve prvou ostrou jazdou 1:25,91 stanovila medzi ženami najrýchlejší čas.

Peugeot Cup powered by Rivalcar

Podpora predajcu áut značky Peugeot z Nových Zámkov Rival Car pokračuje samostatným Peugeot Cupom. Každý účastník pretekov AutoSlalom na peugeote, bez ohľadu na kategóriu je hodnotený aj v tejto značkovej trofeji. AutoSlalom v Trenčíne ho jazdilo 9 jazdcov. Víťazom sa stal dablér Miro Tichý, ktorý v drvivej väčšine slalom jazdí na japonskom náradí. Druhé miesto získal vytrvalý slalomár Stano Krivák na Peugeote 306 Gti6. Tretie miesto patrí právom Petrovi Ponecovi na Peugeote 106 Gti. Víťazom gratulujeme a týmto na ďalšie kolá pretekov pozývame ďalších majiteľov peugeotov ochotných pretekať. Pre víťazov sú vždy pripravené aj pekné hodnotné ceny!

Podrobnejšie informácie o pretekoch, fotogalérie, rekordy tratí, tabuľky priebežného poradia jazdcov v celkovom poradí i v jednotlivých kategóriách nájdete na www.autoslalom.sk

Kompletná fotogaléria z pretekov: V. AutoSlalom 2013 – letisko Trenčín

Kompletné výsledky z pretekov: V. AutoSlalom 2013 – letisko Trenčín

FOTOGALÉRIA:

 

Tento obsah bol zaradený v Akcie s partnermi ASOS, Udalosti, Všeobecné. Zálohujte si trvalý odkaz.

Komentáre sú uzavreté.