DOPRAVA: Mýto sa nebude platiť ani na obchvate Bratislavy

Združenie cestných dopravcov ČESMAD sa s ministerstvom dopravy dohodlo na ďalších zmenách v mýtnom systéme. Pri náhodnom nezaplatení mýta bude na palubnej jednotke môcť byť debet 12 eur a výška pokuty za mýtne priestupky bude závisieť od druhu priestupku. ČESMAD na rozdiel od únie autodopravcov nevidí dôvod na štrajk.

BRATISLAVA 4. marca (SITA) – Ministerstvo dopravy a Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia sa v utorok dohodli na ďalších zmenách v mýtnom systéme. Autodopravcovia nebudú od 15. marca platiť mýto ani v intraviláne na diaľničnom obchvate Bratislavy, podobne ako ani za prejazdy cez obec a mestá na iných spoplatnených úsekoch v celkovej dĺžke takmer tisíc kilometrov. Pri náhodnom nezaplatení mýta bude na palubnej jednotke môcť byť debet 12 eur. “V prípade, že sa dopravcovi takýto priestupok stane v období do šiestich mesiacov, pokutovaný príslušníkmi mýtnej polície nebude,” povedal na tlačovej besede po rokovaní prezident ČESMAD Ľubomír Honíšek. Rokovanie s rezortom dopravy označil za konštruktívne a ČESMAD podľa neho nemá dôvod na štrajk, ktorý oznámila Únia autodopravcov Slovenska.

Zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) sa na rokovaní, ktoré sami iniciovali, nezúčastnili. Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček vyhlásil, že UNAS nemá dôvod štrajkovať, pretože pri rokovaniach pred takmer dvoma týždňami sa dohodli na splnení jej požiadaviek na fungovanie mýtneho systému. Vedenie UNAS podľa štátneho tajomníka zneužíva autodopravcov na politické ciele pred prezidentskými voľbami.

Cestní dopravcovia sa s ministerstvom dohodli aj na tom, že výška pokuty za mýtne priestupky bude závisieť od druhu priestupku. “Dohodli sme sa, že pri priestupku, ktorý sa nebude často opakovať a nebude úmyslom dopravcu, bude pokuta nulová,” uviedol Honíšek. Výška minimálnej pokuty pri opakovanom priestupku v sledovanom období podľa neho bude na úrovni okolitých štátov Európskej únie, čo je zhruba 400 až 700 eur. “Až za úmyselné niekoľkonásobné dopustenie sa priestupku bude sadzba na maximálnej hranici (1 500 eur),” dodal Honíšek.

“Čakali sme do poslednej chvíle, či sa UNAS vráti k štandardnému rokovaniu. Je už úplne jasné, pretože sa nezúčastnili tohto stretnutia, že UNAS-u vôbec nejde o to, akým spôsobom majú fungovať dopravcovia, aké majú mať podmienky,” povedal Stromček. Označil pritom UNAS za úzku záujmovú skupinu, ktorá zneužíva autodopravcov na to, aby mohla dosahovať vlastné politické ciele. “Tvrdo sa ohradzujeme voči takémuto vystupovaniu a zneužívaniu autodopravcov na politické ciele niektorého z kandidátov na prezidenta,” dodal.

UNAS v utorok vyhlásila, že pristupuje na ostrý štrajk pre obavy z nenaplnenia dohodnutých podmienok v mýtnom systéme s ministerstvom dopravy. Cieľom štrajku je podľa UNAS-u urgentné dosiahnutie štandardných podmienok podnikania nielen v autodoprave. Únia autodopravcov v stanovisku neuviedla, kedy by sa mal štrajk začať a akú formu, či rozsah by mal mať.

Tento obsah bol zaradený v Legislatíva, Tlačové správy, Všeobecné. Zálohujte si trvalý odkaz.

Komentáre sú uzavreté.