Keď sa povie areál SlovakiaRing…
Vtedy veci naberajú ďalší rozmer, novú úroveň. Skvelý zážitok je bez ohľadu na počasie garantovaný. AutoSlalom sa v slovenskom motoristickom svätostánku jazdí už druhú sezónu. Minulý rok mali slalomári možnosť dvakrát vyskúšať slalom priamo na okruhu v podobe široko-ďaleko najdlhšom a najrýchlejšom automobilovom slalome v strednej Európe. Dvakrát tiež v areáli školy bezpečnej jazdy. Skvelá možnosť porovnávať dopadla v ankete v prospech technickejšej a kratšej trate. Vrátiť sa sem v sezóne 2013 bola pre organizátorov prakticky povinnosť.
Atraktivitu, obľúbenosť a ozaj dobré povozenie na trati namotanej pomedzi moduly preškoľovania vodičov na krízové situácie podčiarkuje počet predregistrovaných. Za týždeň pred pretekmi o účasť prejavilo záujem až 102 jazdcov. Slalomárom sa trať v Driving Academy až prekvapivo veľmi páci. Samozrejme, ani toto podujatie sa nevyhlo už klasickému a overenému 10% poklesu prihlásených kontra pretekajúcich. V stredu – štátny sviatok – do pretekov nastúpilo spolu 93 jazdcov.
Organizačne boli preteky mierne upravené tak, aby sa v areáli stretlo viac jazdcov, no stále tak, aby to nikoho nenútilo stráviť tu celý deň. Zvolávaním jazdcov v dvoch namiesto štyroch skupín vznikol slušný kompromis medzi celodennou povinnosťou a dvojhodinovou rýchlovkou bez zážitku. Pre väčšiu férovosť volajú organizátori vždy na striedačku väčšie a menšie kubatúry. Jazdci si preto môžu každé druhé preteky naozaj dobre pospať, keďže popoludný program pre nich začína o 13.30 h. V máji boj s časomierou a kužeľmi začali borci na väčších a výkonnejších mašinách z kategórií S3, SS3 a S4. Ako to dopadlo na prvých troch priečkach v každej kategórii sa dozviete v nasledovných riadkoch:
S4 nad 2000 ccm
Jednoznačne najväčší počet áut a teda najväčšia konkurencia sa zbehla v tejto skupine. Spolu až 26 jazdcov krotilo na trati stovky koní. Výkony motorov v tejto triede začínali prevažne pri 150 k a končili na úrovni až 400 k. Prvé tri miesta si rozdelili autá úplne rozdielnej koncepcie. Tretie miesto získal Tomáš Krchnavý na Renault Mégane I Sport s výkonným dvojlitrovým prepĺňaným motorom a pohonom predných kolies. Rovnako veľký motor, tiež prepĺňaný turbom no s viac než o sto koní väčším výkonom krotí pravou nohou šikovný slalomár Braňo Goga. Jeho netradične turbom prepĺňaná Honda S2000 má síce motor vpredu, no pohon zadných kolies. Čiperné a hravé auto v Braňových rukách dokázalo jazdiť časy v priemere až o 5-6 sekúnd na jazdu rýchlejšie ako tretí najrýchlejší jazdec, čo je galaktický rozdiel. Výhody trakcie a veľkého výkonu naplno využil dlho absentujúci Tomáš Polerecký na Mitsubishi Lancer Evo IX. S výkonom cca 370 k svojej triede jednoznačne kraľoval.
SS3 nad 1600 ccm
12 slalomových špecialistov s motormi väčšími než 1600 ccm bolo na štarte poprepletaných s autami z S4. Nie len že navzájom držali tempo, dvaja najlepší dokonca vyhrali aj v absolútnom poradí. Rovnako ako v kategórii S4, aj tu boli na prvých troch miestach zástupcovia všetkých druhov pohonu. Alešovi Hrehovi na Honde S2000 turbo táto trať náramne vyhovuje a sedí. Ale 8. máj nebol jeho deň, asi doň vstal ľavou nohou. Ani jednu z troch ostrých jázd nedal bez trestných sekúnd. Napriek dvom 4 sekundovým penaltám skončil pre svoju rýchlosť na skvelom 3 mieste, len 1,2 s za Lacom Pakšim na Honde Civic VTi Turbo. Tomu zas o necelú 1,5 s v súčte časov ušiel skvelo a aj pre oko diváka jazdiaci Jindra Cetkovský na Subaru Impreza GT.
S3 do 2000 ccm
Dvojlitre sú stále mimoriadne obľúbená kategória. A panuje medzi nimi aj veľká rivalita a konkurencia. Na SlovakiaRing ich prišlo bojovať 18. Prvá trojka by bola poskladaná z rovnakých mien ako na prvých pretekoch sezóny v Paddocku. To by sa však nesmel na scéne objaviť ostrieľaný slalomár Edo Bednárik so svojou Hondou Civic TypeR. Aj keď s nesmierne tesným odstupom len 0,4 s v súčte dvoch lepších jázd, ale predsa, svoju kategóriu vyhral. Tesne za ním teda skončil tiež s Hondou Jano Poláček na roadsteri S2000. Tretí stupienok víťazov obsadil na prvých trošku smoliar Vlado Okáli (minule 4. miesto za zhodené kužele).
S2 do 1600 ccm
Krásne vyspinkaní a oddýchnutí prichádzali do areálu Driving Academy slalomári s menšími autami už po 12 hodine. Napriek tomu, že boli pozvaní na 13.30 h, mnohí horeli nedočkavosťou a zaujímalo ich ako si v pretekoch počínajú mnohí kamoši. V jednašestkách do boja s volantom nastúpilo 10 jazdcov. Tejto triede zatiaľ „ukrutne“ kraľuje Michal Novák na Citroene Saxo VTS. Zvíťazil s takým prehľadom, že by si snáď v každej jazde mohol dovoliť zastaviť a znova sa rozbehnúť 🙂 V súčte jázd o takmer 11 sekúnd pred druhým Jozefom Frnčom tiež s Citroenom Sexo VTS. Tretie miesto získal Adam Čanecký na Suzuki Swift Sport, ktorý za druhým zaostal necelú sekundu.
SS2 do 1600 ccm
Medzi menšími slalomovými špecialistami sa tu objavili dva skutočné pretekárske špeciály urobené primárne na kopce. Na začiatku sezóny bol toto pre nich celkom milý tréning. Náramná prevaha techniky sa niekedy nedá dohnať ani sebe-lepšími vodičmi a tak už prakticky na začiatku bolo zrejmé ktoré dve autá sa v prvej trojke objavia. Stačí len, aby došli do cieľa. Prvé miesto veľmi presvedčivo získal Marián Petrík na VW Lupo s náskokom takmer 6 sekúnd. Jeho najväčším konkurentom bol najbližší kamoš Laco Deák na skrz-naskŕz porobenej Škode Fabia. Prvým ortodoxným slalomárom bol v triede tretí Miro Roth na Citroene Sexo VTS so stratou necelé 3 s. Smoliarom podujatia sa po druhýkrát stala dvojica Miki Čambal a Lukáš Vician, ktorým rovnako ako na prvých pretekoch už po pár stovkách metrov v tréningovej jazde znova kľakla technika. Napriek komplexne zrepasovanému autu sa nepodarilo dokončiť, vlastne ani začať už druhé preteky…
S1 do 1400 ccm
Dá sa povedať, a nebude to prvýkrát, že keď sa pretekoch AutoSlalom objaví Zoltán Lovász, v kategórii S1 je na prvej priečke vymaľované. Ak príde aj s bratom Kristiánom, bedňa je z dvoch tretín ich. Tieto preteky neboli výnimkou, skôr pravidlom. Zolo s náskokom 3,5 sekundy zvíťazil pred bratom na Peugeote 106 Rally. Tretie miesto vybojoval Michal Krajčovič na svojom Opeli Corsa, ktorý tak vrátil svoju parťákovi-dablérovi Tomášovi Ryšánekovi porážku z predošlých pretekov.
Dámy a Juniori
Napriek veľkej účasti jazdcov sa v štartovnom poli objavili len 4 ženy. Najrýchlejšou z nich bola Renáta Mackovičová na Peugeote 306 GTI6, ktorej priateľ Stano Krivák skončil vo svojej triede na 4. mieste. Jana Cintulová si s odstupom necelej sekundy vyjazdila II. miesto na Suzuki Ignis a Lenka Konečná na Peugeote 106 Rally získala III. miesto. Medzi juniormi sa na pretekoch síce objavil aj Martin Hroba, ktorý do tejto kategórie bežne patrí tiež, no tu nastúpil na BMW 320d, čím sa v kategórii J klasifikovať nemohol. Prvé miesto si napriek tomu vybojoval Stano Pecha na VW Polo pred druhým Stanom Mechlom s takmer 19 s náskokom! Tretie miesto získal Adam Konečný na Peugeot 106 rally.
Ďalšie podujatie III. AutoSlalom 2013 sa koná 08. júna na letisku v Trenčíne. Podrobnejšie informácie o pretekoch, fotogalérie, rekordy tratí, tabuľky priebežného poradia jazdcov v celkovom poradí i v jednotlivých kategóriách nájdete na www.autoslalom.sk
Seriál AutoSlalom 2013 podporujú:
FUCHS – značkové oleje a mazivá SuperDRIVE – my sme škola šmyku
Spätné upozornenie: pk789
Spätné upozornenie: ตู้เชื่อม
Spätné upozornenie: ไก่ตัน
Spätné upozornenie: รับทำ Backlink
Spätné upozornenie: บาคาร่าเกาหลี
Spätné upozornenie: marbo 9k
Spätné upozornenie: eBET คืออะไร ?
Spätné upozornenie: SBOBET มีชื่อเสียงและความน่าเชื่อถือระดับโลก
Spätné upozornenie: keto diet plan for men
Spätné upozornenie: free herpes dating sites for 50
Spätné upozornenie: problem signing into tinder