Septembrové kolo série AutoSlalom sa po zmene miesta v pôvodnom rozpise konalo v Pezinku. Presnejšie v Paddocku pod známym kopcom Pezinská baba. Vzhľadom na termín a počasie na preteky prišlo podpriemerné množstvo jazdcov. To umožnilo organizátorom znova ponúknuť jazdeckému poľu bonusovú jazdu.
Najkratšia slalomová trať
Trať v trojúrovňovom areáli patrí medzi najkratšie a „najzamotanejšie“ v seriáli. Okrem zmeny v sezóne 2009 je táto najstaršia trať seriálu bez zmeny už od jesene 2006. Jazdci na ňu majú rôzny názor, zhruba polovica ju nemusí a asi polovica si ju obľúbila. Faktom je, že tu sa jazdí najnižšími rýchlosťami, asfalt je drsný a derie pneumatiky. Napriek tomu sa tu dá krásne porovnať svoje možnosti a schopnosti so svojimi rivalmi. Veľkú výhodu tu mali tradiční jazdci, ktorí trať poznajú naspamäť. Nováčikovia prekvapili. Prišlo ich nečakane veľa, no pre nich boli preteky o spoznávaní trate. Výsledky na nej môžu očakávať najskôr budúci rok… Platí, že čas pod 60 s tu patrí medzi slušné a čokoľvek pod 56 s je už špičkový výsledok.
VIDEO:
Tento rok mnoho štátnych sviatkov pripadá sa víkendy, a tradičný septembrový termín nebol výnimkou. Napriek tomu v danom termíne s motoršportom nekolidovali iné motoristické podujatia, ale iné tradičné akcie ako vinobranie v Rači, alebo v Modre. Nedá sa však povedať, že by preteky viditeľne či citeľne ovplyvnili…
Aj ako MSR
Tieto preteky sa šli aj ako súčasť série MSR. Nižšia účasť organizátorov vôbec nepotešila, no prítomní jazdci si pochvaľovali. Nutné papierovačky prešly podstatne hladšie a rýchlejšie. Administratívne a technické preberanie trvalo zhruba 2/3 bežného času. Bolo zrejmé, že podobne to bude aj s priebehom pretekov. Organizátorom bolo rýchlo jasné, že bonusovú piatu jazdu budú môcť ponúknuť ak sa podarí spĺniť dve podmienky: nezačne pršať (čo začiatkom skutočnej jesene už kedykoľvek môže) a preteky budú mať hladý priebeh, bez mimoriadnych udalostí. Obe sa podarilo.
Priebeh pretekov
Do pretekov sa týždeň pred štartom prihlásilo 62 jazdcov. To sú tak 2/3 predošlých podujatí. Keďže už sa tu podarilo zorganizovať kvalitné preteky aj s vyše sto štartujúcimi, bolo jasné, že toto bude brnkačka. Nikoho však nepotešila. Jazdci totiž pocítili v triedach menšiu konkurenciu. Časový harmonogram šľapal lepšie než by si kto želal. Aj s bonusovou započítavanou štvrtou ostrou jazdou, do ktorej už tradične nenastúpili všetci jazdci sa preteky podarilo ukončiť pred 17h. Jazdci počas dňa dostali znova občerstvenie v podobe čistého prírodného nápoja Alcohol Killer. Ako to vyzeralo v jednotlivých triedach?
S1 do 1400 ccm
Napriek tomu, že táto trať vyhovuje práve menším a mrštnejším autám, na štart sa postavilo len 8 jazdcov z kat. S1. Túto sezónu sa už stalo tradíciou, že keď sa na štarte objaví Zoltán Lovász na Peugeote 106 Rally, o víťazovi je rozhodnuté. Bitku o druhé miesto si znova rozdelili dabléri na mimoriadne dobre pripravenej Corse B. Z tohto boja vyšiel lepšie majiteľ Michal Krajčovič, svoju kamarátovi a súperovi Tomášovi Ryšánekovi zároveň dal v súčte časov 2,2 s. Štvrté a piate miesto obsadili chalani na retro škodovkách Ján Stacho a Tomáš Malárik, obaja na Rapide 130.
S2 do 1600 ccm
V tisícšestovkách si prišlo zmerať sily 11 jazdcov. Že týmto autám Paddock mimoriadne vyhovuje potvrdzujú časy prvých piatich jazdcov. Každý z nich dokázal jazdiť časy pod minútu. Najhlbšie pod minútu sa dostal Michal Novák na Saxo VTS. V dvoj jazdách mal dokonca čas 0:56+ sekundy. Prvé miesto si vybojoval prekvapivo výbornou prvou a následne poslednou jazdou. Druhé miesto si vyjazdil Tomáš Komár na Honde CRX. Z víťazom však v súčte zaostal o takmer 3 sekundy. Zato Jozef Frnčo tiež na Saxe VTS po celý deň dýchal Tomášovi na krk. Skončil tretí s odstupom len 0,2s. Pekné časy na tejto trati dokázali jazdiť aj celkovo štvrtý Miro Baláž na Renaulte Twingo RS a piaty Miro Roth tiež na Saxo VTS.
S3 do 2000 ccm
Triedu do dvoch litrov obsadilo 9 jazdcov. Objavili sa v nej znova aj dve krásne Mazdy RX-8, ktoré tu napriek objemu dvojrotorového Wankel motora 1307 ccm patria vďaka koeficientu 1,3. Ich majitelia tu dojazdili na 5. a 6. mieste, čiže uprostred. Prvenstvo si do Petržalky zobral Vlado Okáli na Renaulte Clio Sport. Po celý deň mal však celkom slušné šance siahnuť na víťazstvo aj Andrej Bognár na Seate Ibiza Cupra2. V celkovom súčte zaostal len o 0,23 s. Tretie miesto si vyjazdil Peter Nemčič na Honde Prelude, ktorý zas o túto pozíciu bojoval s Petrom Granátom na Nissane Almera GTI. Rozdiel medzi nimi sa scvŕkol len na 0,19 s.
S4 nad 2000 ccm
Rovnako 9 pilotov prišlo bojovať s časom a súpermi aj v triede najsilnejších mašín. Triedu s prehľadom a náskokom vyše 7 sekúnd vyhral Michal Žiak na EVO 8. Druhé miesto si vyjazdil Braňo Goga na oturbenej Honde S2000. Výkonnej a mrštnej zadokolke krásne sekundovala predokolka Ford Focus ST Radovana Karkusa. Štvrté miesto patrilo znova štvorkolke EVO 8, ktoré viedol Marek Ondriš. Všetci spomenutí sa v súčte najlepších časov dostali pod 2 minúty, čo znamená, že tu jazdili naozaj pekne.
SS2 do 1600 ccm
Od vzniku na začiatku minulej sezóny sa obe triedy slalomových špeciálov len rozrastajú. Majitelia totiž chápu, že úpravy na autách značne zmenia jazdné vlastnosti a podstatne zlepšia časy v pretekoch. Mnohí, ktorí majú na tento druh zábavy samostatné auto to využiju. Preto sa medzi menším špeciálmi na štarte objavilo 11 jazdcov. Prvých 7 z nich tiež v súčte časov skončili pod 2 minúty. Bitka o prvenstvo v tejto kategórii bola doslova na desatinách a stotinách sekundy. Martin Hroba na Citroene Saxo VTS po celý deň bojoval s veľmi zdatným súperom Petrom Danielom na Fiate 127. Peter nakoniec zaostal o 0,7s. Tretie miesto získal Martinov dablér a brat, Oto. Štvrté miesto si vyslúžil tradičný slalomár Miro Jarábek ako dablér na VW Golf I.
SS3 nad 1600 ccm
Veľkých špecialistov bolo v Paddocku pomenej. 8 jazdcov bojovalo o tri miesta. Kategóriu prekvapivo vyhral Laco Pakši na Honda Civic Vti s turbom a výkonom cez 300 k. Napriek tomu, že sa jedná o predokolku, Laco dokázal na trati ktorú pozná naspamäť zajazdiť lepšie než zdatné zadokolky. O necelé 0,4 s ušiel druhému Alešovi Hrehovi na Honde S2000 turbo. Obaja títo jazdci dokázali v jednotlivých kolách jazdiť časy tesne nad 55 sekúnd. Tretie miesto si vzal Martin Vajda na Lotuse Exige, ktorý síce na prvých dvoch stratil 2 s, no s celkovým časom 1:53,9 patril medzi najrýchlejších slalomárov dňa. Pekný výsledok tu podal aj šikovný Miro Tichý na Nissane 100NX s časom 1:56,3.
Juniori do 21r.
Mládežníkov s vekom nižším než 21 rokov prišlo 5. Spomínaný Martin Hroba ešte vodičák nemá. Napriek tomu krásne jazdí a boduje. Vyhral nie len kategóriu SS2, ale aj medzi juniormi. Druhý skončil Stano Pecha na VW Polo, ktorý dokázal dve zo štyroch jázd pod 60 s. Tretie miesto si vyslúžil Mário Bobošík, tiež na VW Polo.
Najbližšie podujatie: SlovakiaRingu OKRUH!
Októbrové preteky AutoSlalom FUCHS sú priamo na okruhu SlovakiaRing v sobotu 13.10. Najrýchlejší, najdlhší a najväčší automobilový slalom široko-ďaleko sa jazdí pod záštitou dlhoročného partnera seriálu, špičkovej nemeckej olejárskej značky FUCHS. Ak máte k dispozícii zaujímavé auto na jazdenie, neváhajte a prihláste sa aj vy. Atmosféra medzi jazdcami na AutoSlalome je naozaj prívetivá a priateľská. Viac podrobností hľadajte na www.autoslalom.sk
Fotogaléria:
Zdroj: www.autoslalom.sk